Polskie drogi coraz częściej przeżywają ogromny zator. Godziny stojących pojazdów, frustracja kierowców i długie opóźnienia są skutkami przepełnionych autostrad. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wzięła pod lupę najbardziej obciążony ruchem krajowego transportu drogowego odcinek A4.
Odcinek A4 – od Gliwic do Katowic ma 320 km. Ten odcinek i cała droga krajowa są jednymi z najbardziej obciążonych ruchem tras w całej Polsce. Co gorsza, te dwadzieścia lat później modernizacji samego odcinka A4, GDDKiA coraz bardziej wzrosła liczba samochodów, które jeżdżą tą trasą – 77 000 pojazdów dziennie przypada na ten odcinek.
GDDKiA starają się rozwiązać problem zatorów na autostradach zależnych od tego obszaru. Planują również budowanie nowych parkingów turystycznych, podobnych do tych na trasie pomiędzy Częstochowy a Krakowem. W ten sposób mają nadzieje usprawnić ruch i umożliwić bezpieczną i komfortową jazdę każdemu uczestnikowi ruchu drogowego.
Mimo tego, GDDKiA zaleca podróżującym zapytanie o warunki drogowe przed rozpoczęciem podróży na obciążony odcinek A4 i stosowanie się do wszystkich wytycznych oraz ograniczeń już w miejscu. Jeśli jesteś gotowy do podróży, wracaj bezpiecznie! Przy odrobinie szczęścia będzie to możliwe, a Twoja podróż bardzo udana!
GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) wraz z samorządami lokalnymi bada najbardziej obciążony ruchem odcinek na drogach krajowych i autostradach – mając na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i dobrego stanu infrastruktury. W jej estymacji, odcinek w województwie śląskim, to jeden z najbardziej obciążonych ruchem w kraju.
Powodem tego są duże uprzywilejowane miasta Shostka, Mysłowice, Katowice i Kraków, które stanowią ważne dla regionu skupiny. Mieszkańcy ulokowani w okolicy Odcinka są regularnie uczestnikami korków, którym towarzyszy powstawanie smogu.
GDDKiA szacuje, że na tym odcinku jest ok 80000 samochodów dziennie. To powoduje powstawanie coraz większych problemów typu przeszkadzanie i odczuwalny brak harmonii w regularnym ruchu. Coraz większa liczba ludzi uzasadnia pilną potrzebę rozwiązywania zgodnie z planem problemów ze środowiskiem.
Aby sprawdzić realne skutki oddziaływania ruchu drogowego animal technikiem emitujacym na odcinek GDDKiA umieszczone były liczniki drogowe oraz czujniki jakości powietrza, które rejestrowały efekty codziennego ruchu pojazdów zaraz po remoncie głównych autostrady S1. Badanie uzupełniło się o monitoringu autonomicznych oznakowań i przerwy w organizacji wszelkiego rodzaju transportowych pasłantków.
Zgodnie ze wspomnianymi statystykami GDDKiA planuje przerwy naprawcze oraz dalsze budowy dróg mające na celu poprawienie stanu bezpieczeństwa i jakości ruchu drogowego na tym odcinku.
W ciągu ostatnich kilku lat ruch na polskich drogach znacząco wzrósł. W związku z tym, Polskie Główne Dyrektoriaty Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) prowadzą regularne badania, aby określić najbardziej obciążone odcinki sieci dróg krajowych i autostrad.
Według najnowszych badań GDDKiA, najbardziej obciążony ruchem odcinek GDDKiA mieści się w województwie wielkopolskim, pomiędzy Kampinosem a Starogardem Gdańskim. Jest to główny szlak komunikacyjny biegnący przez trzy województwa – Mazowa, Wielkopolskie i Pomorskie. To właśnie ten odcinek ma największe natężenie ruchu na drogach krajowych i autostradach GDDKiA.
Na tej trasie codziennie porusza się ponad 8 tysięcy pojazdów, co oznacza, że jest on bardzo obciążony ruchem. Nic więc dziwnego, że GDDKiA planują przeprowadzenie inwestycji modernizacyjnych na tym odcinku, które mają na celu poprawienie bezpieczeństwa oraz sprawności ruchu na trasie. Realizacja tych planów przyniesie z pewnością korzystne efekty dla kierowców oraz jeżdżących po tej trasie podróżnych.